Blog

Kāda bija Ilive konference 2011, 1. daļa

Autors:

Kā jau solīju uzrakstīšu par Ilive Interneta Mārketinga konferenci 2011. Konference bija labi apmeklēta. Uz konferenci bija ieradušies gandrīz 200 apmeklētāji. Konference bija labi noorganizēta, interesanta.
Sniegšu nelielus savus iespaidus par konferencē redzēto un dzirdēto.

Egīls Boitmanis

Konferenci atklāja Ilive Interneta Mārketinga Konferences idejas autors Egils Boitmanis. Iepazīstināja konferences apmeklētājus ar dienas plānu, par to, kas ir Ilive un kapēc Ilive projekts tapa. Ilive ir izveidots, lai Latvijas iedzīvotājus iepazīstinu ar interneta mārketingu. Iepazīstināja ar datiem, ka internets ir mēdijs numur divi Latvijā.

Un Egils izteicās, ka uz pasaules fona interneta mārketings Latvijā ir atpalicis pa 10. gadiem. Manuprāt nedaudz par skarbu teikts, bet to ka mēs kopumā uz pasaules fona esam atpalikuši, tur man būs jāpiekrīt.

Egils vēl minēja, ka mums Latvijā pietrūkst labi Interneta Mārketinga speciālisti – tur man liekās būs man jāpiekrīt gan.

Tika pieminēts arī tas, ka līdz ar to ka Latvijas iedzīvotāji maz zina par Interneta Mārketinga, tad klientam ir jāveltī 50% no laika skaidrošanai un 50% pakalpojumu veikšanai. Tas protams bremzē pakalpojumu veikšanas ātrumu.

Valdis Tilgalis

Kā nākamais uzstājās Valdis Tilgalis LIKTA (Latvijas Informācijas un komunikācijas tehnoloģijas asociācija) pārstāvis. Valdis bija savācis labus datus, apkopotus datus par to kurās valstīs cik lieto internetu, cik ir aktīvu lietotāju, kādas valodas ir viss populārākās u.t.t. Prezentācijas laikā nebija iespējams šos datus pierakstīt, bet kā solīja organizatori, pēc tam būšot onlainā pieejamas prezentācijas, kuras būs akceptējuši lektori-gadīsim info no Ilive.

Alvis Ērglis

Alvis Ērglis Lattelecom E-darījumu biznesa daļas direktors uzstājās nākošais Ilive konferencē. Savu runa sāka ar to ka viņš neēsot IM speciālists, eksperts, ka viņam vēl esot, kur augt.

Viņš sniedza nelielu ieskatu mākoņskaitļošanā.Cik maksā interneta veikals? Šādi ir ļoti daudz jautājumi, kuri tiek uzdoti Alvisam. Viņš minēja ka nav konkrētas formulas, lai pateiktu šo summu uzreiz. Ir jāzina cik liels būs interneta veikals, kāda produkcija, kur glabāsies mājas lapa, attīstība – reklāma u.t.t. Un tikai pēc tam var sākt saukt konkrētu summu, kas var būt no pāris 10 LVL (ja izmanto gatavās platformas) līdz pat 10K LVL un vēl vairāk.Tagad ir piedāvājumā interneta veikals par ikmēneša samaksu. Mājas lapai var pieslēgties no jebkuras vietas, it kā pieslēgtos savam mājas serverim. Šī pakalpojuma izmaksas ir plānojamas un prognozējamas.

Mākoņskaitļošana

  • pakalpojums pēc pieprasījuma;
  • apmaksa tikai par izmantotajiem resursiem;
  • resursu izmaiņas elastīgums;
  • resursu izmaiņas ātrums;
  • pieejamība visur kur ir internets.

Kad domājat par interneta veikala atvēršanu, nevarat izlemt vai veidot uz internetā pieejamajām bezmaksas platformām vai veidot pašam, vai īrēt un pielāgot savam stilam.

Lai izlemtu Jums vajadzētu atbildēt pašam sev uz dažiem jautājumiem

  • esmu viens no daudzajiem vai tomēr īpašs?
  • vai mani(mani klientu) dati būs drošība?
  • vai varēšu sazināties ar onlainā pieejām bezmaksas platformu izstrādātajiem? (vai esat kādreiz mēģinājuši sazināties ar gmail, ja kas nestrādā)
  • gadījumā ja jums izdosies sazinaties vai Jums palīdzēs cilveks? (kā piemēram tas ir paypal gadījumā, kad adbild gan čatā gan uz telefonu-automatizēta programma)
  • vai Jusu mājas lapai, vai citam servisam būs papildus kopija? (jo var gadīties visādi)

Diāna Dubova

Kā ceturtā uzstājās Diāna Dubova Swedbank E-kanālu vadības nodaļas vadītāja. Ja Swedbank nebūtu interneta resursi, kur klients daudzko var paveikt pats, tad Swedbank gadā zaudētu 750 milj. LVL. Elektroniska saraksta pēdejos gados ir pieaugusi apmēram par 20%. Tagad intrnetbankas lietotaju skaits ir jau pārsniedzis 50 000 cilvēku.Kā viens no šīs nedēļas jaunumiem no Swedbank ir Android aplikācija interneta bankas lietotājiem. Tiek strādās ari pie Apple aplikācijas izveides, bet kā Diana atbildēja uz jautajumu, kapēc android bija pirmais neviss apple, tapēc ka android IT džekiem sanāca ātrāk izveidot icon smile Kāda bija Ilive konference 2011, 1. daļa Tagad jau vairakās mājas lapās ir iespējams autorizēties ar bankas datiem. Ir plānots, ka pēc iespejas vairāk būs iespējams autorizēties dažādās mājas lapās ar interneta bankas parolēm.

Pjotrs Tsvetkov

Kā nakošais un 1 daļas noslēdzošais viesis bija Pjotr Tsvetkov ar tēmu: kā uzsakt affiliate? Pjotr uzstājās angļu valodā. Bija manāms ka viņam pēc iedotām 30 min laika, palika vēl daudz kas sakāms.Kas ir affiliate? Affiliate ir SOCP (selling other company products) – pārdot citas koompānijas produkciju. Neskatoties uz ekonomisko situāciju visā pasaulē, affiliate interneta mārketings attīstās.

Top affiliates

  • online kazino;
  • interneta veikali, to produkti;
  • addult mājas lapas.

Attīstošie affiliate

  • Travel
  • mobīlās programmatūras

Komisijas kādas tiek maksātas, daži piemēri

  • ceļojumi (aviobiļetes) – 1%
  • mazumtirdzniecība – 5%
  • Par parakstīšanos – 20%
  • digitalās preces līdz 50%

Google nepatīk SEO affiliate, jo tiek veidotas zemas kvalitates mājas lapas ar vāju saturu, kur tiek izvietoti affiliate baneri.

Jums nav jābūt tik lielam, kā Lattelecom, lai saktu savu affiliate kampaņu. Jūs varat sākt savu affiliate kampaņu pat ja sēžat mazā offisā piepilsētā.
Lai piesasitītu affiliate darboņus ir jābūt pievilcīgai komisijai par darbu, līdzvērtīgai tirgus cenai vai pat vēl vairāk.

Ar šo tad arī beidzās pirmā daļā Ilive Interneta Mārketinga Konference 2011. Un bija laiks doties pusdienās.

0


Mārtiņš Lasmanis

Interneta mārketinga speciālists specializējies SEO pakalpojumos ar daudzu gadu pieredzi

Add a Comment