Blog

Kāda bija Ilive konference 2011, 2. daļa

Autors:

Neskatoties uz ne tik labu sākumu, otrā daļa konferencei bija ļoti labi izdevusies. Man pašam kā SEO censonim visvairāk jau protams interesēja par SEO, bet diemžēl neko jaunu neuzzināju priekš sevis icon smile Kāda bija Ilive konference 2011, 2. daļa Bet tie, kas bija atnākuši ne ar tik lielu zināšanas bagāžu, konferencē varēja iegūt labas pamatzināšanas, jo Aigars un citi sniedza labas vadlīnijas un svaigākās Google tendences.

Jānis Vanags

Pirmais pēc pusdienas pārtraukuma uzstājās lektors Jānis Vanags, AirBaltic korporatīvo komunikāciju viceprezidents, Ilive konferences dalībniekiem prezentēja kompānijas sociālo mediju aktivitātes un milzīgo panākumu atslēgas.

Jau pašas prezentācijas sākumā Jānis Vanags iekustināja konferences dalībniekus, liekot piecelties visiem, un liekot iepazīties ar blakus esošajiem dalībniekiem.

Jānis Vanags piešķīra diviem konferences dalībniekiem biznesa klases lidojuma biļetes. Laimīgie ieguvēji bija Vikentijs Lauruts un Arnis Supe.

Man ļoti patika, ka Jānis Vanags sociālos tīklus salīdzināja ar dārza ballīti icon smile Kāda bija Ilive konference 2011, 2. daļa Jo sociālajos tīklos ir jāprot tāpat uzvesties, kā jebkurā sabiedriskajā vietā. Man patika tā lieta, ka AirBaltic pieiet visam ar nelielu humoru – galvenais ka nepārspīlē.

Facebook AirBaltic ir apmēram 70 000 sekotāji. Ar 70 000 sekotājiem tiešām var sanākt liela dārza ballīte icon smile Kāda bija Ilive konference 2011, 2. daļa AirBaltic gandrīz katru 3dienu saviem sekotājiem rīko Facebook fanu dienas. Nododot saviem sekotājiem uz balsošanu vairākus galamērķus. Par visvairāk nobalsoto galamērķi visi sekotāji saņem atlaižu kuponu, kaut viņi pat nepiedalījās balsošanā. 2-3% no šiem sekotājiem veic biļešu rezervāciju. AirBaltic tam izseko ar unikālo atlaižu kodu, kas ir iedots Facebook sekotājiem. Šis procents pat pārsniedz citus interneta resursus.

Aigars Armanovs

Aigars Armanovs savai prezentācijai izskrēja nedaudz ātrāk cauri, jo iepriekšējais lektors bija savu laiku pārtērējis pa 30 min, bet neskatoties uz to prezentācija bija bagāta ar informāciju. Žēl ka šāda veida konference nebija tad, kad es sāku apgūt SEO lietas icon sad Kāda bija Ilive konference 2011, 2. daļa Man tas noteikti būtu ietaupījis daudz laika icon smile Kāda bija Ilive konference 2011, 2. daļa

Tendences, jaunumi

  • Google Panda ir veikusi atjauninājumu – ir veikta nekvalitatīvo satura lielā tīrīšana. Ļoti daudzas mājas lapas neparādās vairs pirmajās pozīcijās, lapās. Bet esot joprojām ļoti daudz nekvalitatīva satura mājas lapas, kuras cerams ar laiku tiks uzstumtas ārā no meklēšanas rezultātiem.
  • Tagad notiek liela tuvināšanās sociālajiem mēdijiem, ko daudzi no lektoriem uzsvēra. Un vēl tika pieminēts sociālo signālu impulsi, kas tiek sniegti meklētājprogrammām. Kas manuprāt tuvākajā laikā ļoti attīstīsies.
  • Vairāk kvalitatīva satura mājas lapās. Jo saturs ir karalis.

Ieteikums, ko vajadzētu zināt daudzajiem censoņiem internetā: „Domājiet par apmeklētāja apmierinātību

Situācija Latvijā

Latvijā pašlaik konkurence esot ļoti maza. Infinitum bija veikuši nelielas Latvijas mājas lapas analīzi. Tika vērtēts 140 punkti no vairāk nekā 200 vadlīnijām. Infinitum izstrādāja 100 punktu sistēmu. Un no maksimāli 100 iespējamajiem punktiem Latvijā vidējais iegūtais punktu skaits ir 41.14. Aigars minēja, ka bija arī mājas lapas kuras ieguva tikai 18 punktus.

Populārākās kļūdas kuras tiek ielaistas:

Meta tag lietošana mājas lapas kodā: virsraksts – title, netiek pieminēts zīmols, apraksts – description, netiekot izmantots aicinājums uz rīcību, atslēgvārds – keywords;

Netiekot mājas lapā veikta iekšējo saišu linkošana

Un kā trešais tik pieminēts ārējās saites enkur tekstā, kuras netiek izmantotas.

Artūrs Bernovskis

Artūrs Bernovskis no Mailigen.com uzstājas ar prezentāciju „Godīgs e pasta mārketings”.

Epasta mārketings iet roku rokā ar SEO, PPC, sociālajiem tīkliem, sms. E pasta mārketings netiek tikai izmantots, lai pārdotu no katra izsūtītā e pasta, kas protams ari nav mazsvarīgi, bet lai arī atgādinātu par savu eksistenci.

E pasta mārketings

  • E pasta mārketings balstās uz ilgtermiņa stratēģiju;
  • kvalitatīva mērķauditorija;
  • IM ir atļaujas mārketings – visi e pasta saņēmēji pirms tam ir paši pierakstījušies jaunumu saņemšanai;
  • Zīmolu atpazīstamības veicinātājs;
  • Augsta rentabilitāte.

Spams

  • Nav stratēģija;
  • Saņēmēji nav piekrituši e pasta saņemšanai;
  • Grauj zīmola reputāciju;
  • Spameri: izsūtīt visiem e pastiem un vairāk;
  • Nosodāms process;
  • Zema rentabilitāte.

Artūram bija viens labas piemērs par to, ka ar e pasta mārketinga var pat pārdot, tad kad klients sēž mājās savā gultā apakšbiksēs ar savu PC klēpī.

Artūrs minēja, ka vidēji no e pasta kampaņā izsūtītajiem e pastiem tiek atvērti 20%. 10% no izsūtītajiem e pastiem tiek noklikšķināts tālāk uz mājas lapu. Man tieši sanāca izmantot Mailigen.com pakalpojumus un izsūtīt pagājušās nedēļas beigās e pasta kampaņu. Līdz šodienai ir atvērti vairāk nekā 25% no visiem e pastiem. Šis rādītājs man pat ir augstāks nekā Artūrs minēja savā prezentācijā. Klikšķu skaits gan man sanāk mazāks 7% no visiem izsūtītajiem e pastiem.

Sandis Vīksna

Pēc atsauksmēm Sanda Vīksnas prezentācija bija viena no labākajām. Man pašam arī likās ļoti interesanta prezentācija, jo bija daudzi iz dzīves piemēri un minētas konkrētas lietas, kā kompānija, kur viņš strādā, ir tik veiksmīgi attīstījusies.

Affiliate priekšrocības

  • SEO;
  • Adwords PPC pārklājums;
  • brendu aizsardzība no konkurentiem (SEO/PPC);
  • sociālais mārketings;
  • rakstu mārketings;
  • rekomendācijas un atsauksmes;
  • video mārketings;
  • komisijas paradoks #1 kā piemēram, indieši strādās par mazākam summām;
  • komisijas paradoks #2 komisijas lielums;
  • maksā tikai par rezultātiem;
  • mērāmi rezultāti;
  • augsta rentabilitāte

Google nemīl dumjus affiliate, tāpēc apmāciet viņus, palīdziet viņiem pārdot labāk, kvalitatīvāk.

Daži ieteikumi, kā uzlabot affiliate

  • dodiet banerus;
  • dodiet viņiem rakstus;
  • dodiet vairākus templates;
  • piešķiriet fotogrāfijas;
  • video;
  • dodiet iespējas darboties viņiem multivalodās.

Ar šīm lietām Jums ir iespēja būt priekšā Jūsu konkurentiem.

Māris Daģis

Visiem protams interesēja par cik, tad Māris Daģis pārdeva savu projektu – RotorBlog.com, kuram mēnesī bija aptuveni 250 000 unikāli apmeklējumi. Māris neizpauda par cik viņš pārdeva savu projektu, bet vien pateica, ja viņš mums pateiktu, tad mēs droši vien pieceltos un aizietu no šīs prezentācijas. Tas tik nozīme, ka summa nav bijusi tik liela kā citi un es domāju.

Māris, kad uzsāka RotorBlog.com viņam bija kā viņš teica „full time” skola un „full time” darbs. Tāpēc viņam pēc kāda laika vajadzēja palīgus, jo saprata ka viens galā ar to netiks. Māris Daģis sadarbojās tikai ar privātpersonām. 2/3 personām viņš nekad nav saticis. Viņam personas ar kurām viņš sadarbojās bija no Filipīnām, Āzijas u.c.

Māris Daģis ieies Ilive konferences vēsturē ar frāzi „SEO ir miris”. Tas bija ļoti skarbi teikts. Un sacēla baigo viesuli ar šo frāzi sociālajos tīklos. Viņš pateica ka SEO ir miris, jo pēc 1 mēneša darbošanās sociālajos tīklos sasniedza tik pat lielu traffic, kā no SEO darbojoties 1 gadu. Es tik varu piebilsts to, ka viņa gadījumā tas varēja tā būt, ka viņam no sociālajiem bija lielāks efekts nekā no SEO, jo tas bija blogs/emuārs. Un nevaram zināt kāds bija SEO, kas bija tā gada laikā paveikts icon smile Kāda bija Ilive konference 2011, 2. daļa

Rihards Gailums

Rihards ir e-Tag valdes priekšsēdētājs un dibinātājs. E-Tag nodrošina elektroniskās identitātes autentifikācijas pakalpojumus fiziskām un juridiskām personām, kas palīdz veidot drošāku elektronisko vidi, samazinot krāpniecību un elektroniskās identitātes zādzības. Ar viņu viens no jaunākajiem produktiem Veritweet.com, dibinātāji ir latvieši, bet kompānija ir USA, ir veidots ar tādu domu, lai cilvēki varētu twītot dzīvsaistē, veidot komentārus, jautājumus televīzijas pārraidēs, raidījumos u.t.t. Tie, kas vēlēsies izmantot šo pakalpojumu viņiem pirms tam vajadzēs autorizēt savu twitter kontus, piemēram, ar internetbankas autorizāciju, kā tas bija tautas skaitīšanas gadījumā.

Pieminēja Silīcijas ieleja, kur vēlās izveidot biznesa inkubatorus. Viņš ieteica Swedbank padomāt par BankLink vienkāršāku integrēšanu mājas lapās, jo tagad tas esot sarežģīti un ir vajadzīgas obligāti programmēšanas zināšanas. Vajadzētu padomāt, lai tas būtu pieejams visiem interesentiem.

Ar šo tad arī beidzās Ilive Interneta Mārketinga Konference 2011. Paldies idejas autoriem, organizatoriem, atbalstītājiem, sponsoriem, lektoriem, Ilive darbiniekiem par interesanti izveidotu konferenci.

0


Mārtiņš Lasmanis

Interneta mārketinga speciālists specializējies SEO pakalpojumos ar daudzu gadu pieredzi

Add a Comment