Blog

Tātad, kas ir noticis SEO 2010. gadā?

Autors:

Pirms gada Adams no kompānijas Greenlight izlaida pirmo versiju par viņu SEO vēsturi infografikā. Otra grafiku lapa tika publicēta ar mērķi apkopot dažādu avotu vēsturisko SEO informāciju par meklētājprogrammām un SEO nozari vienā viegli pārskatāmā lapā, un kopš tā laika daudzi cilvēki ir jautājuši Adamam vai būšot grafiks arī par 2010. gada notikumiem SEO jomā.

Daudziem būs prieks dzirdēt, ka Adams ir izveidojis apkopojumu par SEO notikumiem 2010. gadā. Izmaiņas un papildinajumi, kas ir notikuši pagāšā gada garumā ir apkopoti vienā grafikā. Šī gada versija ir ļoti gara, tāpēc izmantojiet ritošo daļu grafika apakšā, lai varētu uzskatāmi redzēt visu vēsturi.Varat arī noklikšķinat uz grafiku, lai grafiku redzētu pa visu jūsu pārlūkprogrammas logu.

history of seo Tātad, kas ir noticis SEO 2010. gadā?

Aplūkojot vērtējumu faktoru shēmas pagājušajā gadā Jūs redzēsiet palielinātu nozīmi uz iekšējo optimizāciju. Laika posmā aprīlī un maijā liela nozīme palielinājās domēna autoritātei, bet tas visu gadu pakāpeniski samazinājās palielinoties enkura teksta svarīgumam. Kas notiek šajā lauciņā?

Atbildi uz šo var atrast pagājušā gada grafikā. Aprīlī Google pievieno mājas lapas ātrumu, kā vel vienu vērtēšanas faktoru. Maijā, maija svētkos, Google algoritms atjauninājums, kas negatīvi ietekme mājas lapas ar dublikātu vai lētu saturu. Abi šie faktori mājas lapas īpašniekiem un pārziņiem tagad būs jāpievērš vairāk uzmanības pie tā, kā viņu lapas tiek veidotas un kāds saturs tiek izvietots mājas lapās. Maijā svētkos tika dota iespēja mazākām mājas lapām paspīdēt, pārspējot lielās un ietekmīgās mājas lapas, kas balstījās tikai uz domēna popularitāti, tāpēc iekšējās mājas lapas optimizācijas ietekmes pieaugumu kompensēja ar relatīvo domēna popularitāti.

Tāpēc dominējošais faktors enkura teksts (anchore text) (īpaši, enkura teksts, kas tieši atbilst meklēšanas pieprasījumam) pakāpeniski zaudē savu ietekmi, jo ka Adams ir redzējis meklētājprogrammas laika gaitā mazāku un mazāku uzsvaru liek uz to, bet nenovēršami lielāku uzmanību pievēršot lietotāju signāliem, piemēram, klikšķu skaitam, kā arī citātiem un sociālo mēdiju diskusijām. Daudzējādā ziņā tā ir dabas evolūcijas, uzskatot, ka enkura teksta citāti ko izmanto meklētājprogrammas kā aizstājēju reālā lietotāja datus, un takā aizvien vairāk ir pieejas šiem klientu datiem, nākotne varētu būt tā ka saites kļūs liekas (visās tās formās: PageRank, enkura tekst, domēna autoritāte, saišu konteksts). Mēs vēl tur neesam, tomēr, pēc Greenlight aplēsēm galu galā lielāko daļu no meklēšanas algoritmu sektoru diagrammu veido šīs lietas, kas šobrīd izskatās šādi:

Avots: Greenlightsearch.com

0


Mārtiņš Lasmanis

Interneta mārketinga speciālists specializējies SEO pakalpojumos ar daudzu gadu pieredzi

Add a Comment