Blog

Viens no mājas lapas un uzņēmuma identitātes pamatelementiem ir Logo

Autors:

Viens no mājas lapas un uzņēmuma identitātes pamatelementiem ir Logo. Un tikai uzmetot aci uz logo, kurš ir mājas lapā vai ir izvietots citos resursos, piemēram, mājas lapā, cilvēks uzreiz zinās par ko ir mājas lapa, kas tā par kompāniju. Logo veido uzticību Jūsu mājas lapai. Tāpēc mājas lapas dizains tiek pielāgots logo dizainam, tas tāpēc lai logo neiederas mājas lapas dizainā. Bet cik man prakse rāda, bieži vien sanāk, ka logo tiek veidots tikai pēc mājas lapas dizaina izveidi.

Jeb kurā gadījumā logo noteikti ir jāsaskan ar mājas lapas un uzņēmuma kopējo stilu un lietojot logo citos resursos –uz blankām, citās mājas lapās, uz reklāmas baneriem, teksta vidū, uz dažādiem foniem u.c. tam ir jāizskatās tikpat labi kā mājas lapā.

Logo veido uzticamību uzņēmumam un viņu ir jāveido, lai nevajadzētu pēc tam viņu mainīt, jo ja mainīsiet mājas lapas logo, pat visa uzņemamu logo, zudīs zīmola atpazīstamība un Jums būs jāveido ar cilvēkiem uzticība praktiski no nulles.

Secinot visu ko iepriekš rakstīju sanāk, ka logo veidošana ir ļoti atbildīgs darbs. Tāpēc bieži vien vienkārši logo, kurš neizskatās sarežģīts, izstrādes logo izmaksas tiek mērītas simtos pat dažreiz tūkstošos latos.

Pašu logo var veidot vienkārši, izdomājot vairākus variantus un pēc tam izvēlēties pašu labāko, bet jāatzīst, ka šāda pieeja nav pārāk profesionāla. Speciālisti, dizaineri, kas veido logo, dizainus sāk ar koncepcijas izstrādi un tikai tad sak veidot pašus logo, dizainus u.c.

Pirmkārt ir jāatbild uz dažiem dizaina pamatjautājumiem

  • Mājas lapa ir paraudzēta kādai auditorijai? (demogrāfiskā situācija, mājas lapas lietotāju vecums, dažreiz pat dzimums u.c.)
  • Kāds būs mājas lapas saturs, kas būs izvietots mājas lapā?
  • Kādu iespaidu ar mājas lapas palīdzību gribat atstāt uz apmeklētājiem?

Tad, kad esat atbildējuši uz šiem jautājumiem, varat ķerties klāt pie logo izveides posma.

Izvēloties logo krāsas Jūs varat , piemēram, iet vieglāko ceļu, logo krāsas izvēlēties, kas Jums patīk un liekās skaista, bet pareizais ceļš būtu ka Jūs ņemtu katras krāsas īpatnības, krāsu nozīmi, īpašības, krāsu ietekmi, krāsu gamma u.t.t. Krāsas ir dažādas un katrai no tām ir sava īpatnība, kādu tā atstāj iespaidu uz cilvēku, piemēram, ir krāsas kas atstāj uz cilvēku:

  • viegluma iespaidu
  • rotaļīgu iespaidu
  • viegluma iespaidu
  • stabilitātes iespaidu
  • u.c.

Veidojot korporatīvo mājas lapas logo nebūs labi veidot logo košās krāsās. Košās krāsas daudz labāk piesaista bērnus, tāpēc tādas košās krāsas labāk ir veidot mājas lapās, kuras ir domātas bērniem, bet korporatīvajos logo labāk būtu izmantot korporatīvās krasas zilu, pelēku, melnu u.c.

Ir vairāki pētījumi, kas apliecina, ka sievietes biežāk izvēlās gaišas un pasteļkrāsas, bet vīriešiem vairāk patīk neitrālas un tumšas krāsas. Un protams izvēloties krāsas ir jāņem vērā krāsu nozīmes dažādas kultūrās.

Lai logo veidotu stabilu sajūtu, ir nepieciešams logotipa izveidē stingras un stabilas līnijas. Bet ja vēlaties lai Jūsu logo veidotu dinamiskumu, tad Jāizvēlas liektas, slīpas līnijas. Ja ņemsiet vērā šo līniju nozīmes, tad būs vieglāk izvēlēties fontu, ko izmantot logotipā-ja jums gadījumā, tas būs.

Pie logo veidošanas ir jāņem vērā, ka nevajag izmantot smalkus elementus kopa ar masīviem elementiem, jo ja gadījuma logo vajadzēs samazināt, tad smalkie elementi, kas ir izmantoto logo pazudīs vai izplūdīs.

Secinājums: Nevajag logo dizainu veidot balstoties uz to, kas Jums šķiet smuks, skaists, bet logo dizains ir jāveido balstoties uz izstrādāto koncepciju.

0


Mārtiņš Lasmanis

Interneta mārketinga speciālists specializējies SEO pakalpojumos ar daudzu gadu pieredzi

Add a Comment